Przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00. Staramy się, aby plan dnia był dopasowany do potrzeb rozwojowych dzieci, pogody, pory roku oraz kalendarium miesięcznego( wycieczki, przedstawienia) Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 8:00-13:00.
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Różne sytuacje edukacyjne-wychowawcze organizowane przez dzieci i nauczyciela o charakterze indywidualnym lub w małych zespołach ze szczególnym uwzględnieniem kącików zainteresowań, rozmowy indywidualnej lub w małych zespołach , obserwacje dzieci.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.00 – 8.20
Zabawy wspierające rozwój mowy dziecka. spotkania w kręgu. Zabawy i ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe ze śpiewem. Indywidualna praca z dzieckiem.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.20 – 8.30
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.30 – 9.00
I śniadanie. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu i zachowaniu się przy stole i w trakcie posiłku.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.30 – 9.00
I śniadanie. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu i zachowaniu się przy stole i w trakcie posiłku.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
9.-0 – 10.15
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE:
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą , zespołowe i indywidualne.
Zajęcia z całą grupą: zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę
Wszystkie dzieci: podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy wzbudzenie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania, które będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych.
Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci: prowadzenie w zależności od potrzeb i możliwości dzieci: zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się; koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy, nabywaniu i doskonaleniu umiejętności dzieci oraz zdobywaniu nowych doświadczeń.
Zajęcia w kącikach zainteresowań: prowadzenie w zależności od potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci-realizowane w ciągu dnia.
Sytuacje edukacyjne: zajęcia ze wsparciem nauczyciela,
Karty zadaniowe: stanowiącą podstawową dokumentację świadczącą o rozwoju dziecka samodzielna praca dziecka ze wsparciem nauczyciela,
Zajęcia aktywizujące dziecko: o charakterze plastycznym, muzycznym ruchowym,
Zajęcia dowolne: służące rozwijaniu zainteresowań własnych pomysłów zabawy konstrukcyjne klockami rozwijające zainteresowania techniczne, zabawy dowolne w ogrodzie.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
10.15 – 11.00
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne konstrukcyjne, tematyczne dydaktyczne i inne.
Zajęcia dodatkowe :język angielski język rosyjski, rytmika ,zajęcia sportowe z gimnastyką korekcyjną zajęcia warsztatowe realizowane zgodnie z profilem przedszkola, realizacja projektów.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
11.00 – 11.15
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do II śniadania.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
11.15 – 11.45
II śniadanie. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu i zachowaniu się przy stole.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
11.45 – 13.00
Leżakowanie-grupy młodsze.
Zajęcia ciche o charakterze relaksacyjnym:
- słuchanie muzyki.
- kontynuacja zajęć podjętych w czasie przedpołudniowym,
- praca indywidualna z dzieckiem
- zajęcia o charakterze relaksacyjnym
- swobodna działalność dzieci,
- zabawy ruchowe ze śpiewem,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym spacer.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
13.00 – 13.15
Czynności higieniczno – porządkowe. Przygotowanie do obiadu.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
13.15 – 14.00
Obiad. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu- zachowania się przy stole, posługiwania się sztućcami.
Ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
14.00 – 15.00
Zabawy ruchowe w ogrodzie lub sali.
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.
Praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących i kompensacyjnych
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
15.30 – 15.45
Podwieczorek
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
15.45 – 17.00
Zabawy ruchowe w ogrodzie lub sali.
Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne ,tematyczne, dydaktyczne i inne. Praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulacyjnych i kompensacyjnych.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy