Przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30-17:00. Staramy się, aby plan dnia był dopasowany do potrzeb rozwojowych dzieci, pogody, pory roku oraz kalendarium miesięcznego( wycieczki, przedstawienia) Podstawa programowa w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach 8:00-13:00.
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Różne sytuacje edukacyjne-wychowawcze organizowane przez dzieci i nauczyciela o charakterze indywidualnym lub w małych zespołach ze szczególnym uwzględnieniem kącików zainteresowań, rozmowy indywidualnej lub w małych zespołach , obserwacje dzieci.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.00 – 8.20
Zabawy wspierające rozwój mowy dziecka. spotkania w kręgu. Zabawy i ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe ze śpiewem. Indywidualna praca z dzieckiem.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.20 – 8.30
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.30 – 9.00
I śniadanie. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu i zachowaniu się przy stole i w trakcie posiłku.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
8.30 – 9.00
I śniadanie. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu i zachowaniu się przy stole i w trakcie posiłku.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
9.-0 – 10.15
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE:
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą , zespołowe i indywidualne.
Zajęcia z całą grupą: zajęcia wprowadzające w wybraną tematykę
Wszystkie dzieci: podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy wzbudzenie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania, które będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań indywidualnych.
Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci: prowadzenie w zależności od potrzeb i możliwości dzieci: zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się; koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy, nabywaniu i doskonaleniu umiejętności dzieci oraz zdobywaniu nowych doświadczeń.
Zajęcia w kącikach zainteresowań: prowadzenie w zależności od potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci-realizowane w ciągu dnia.
Sytuacje edukacyjne: zajęcia ze wsparciem nauczyciela,
Karty zadaniowe: stanowiącą podstawową dokumentację świadczącą o rozwoju dziecka samodzielna praca dziecka ze wsparciem nauczyciela,
Zajęcia aktywizujące dziecko: o charakterze plastycznym, muzycznym ruchowym,
Zajęcia dowolne: służące rozwijaniu zainteresowań własnych pomysłów zabawy konstrukcyjne klockami rozwijające zainteresowania techniczne, zabawy dowolne w ogrodzie.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
10.15 – 11.00
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne konstrukcyjne, tematyczne dydaktyczne i inne.
Zajęcia dodatkowe :język angielski język rosyjski, rytmika ,zajęcia sportowe z gimnastyką korekcyjną zajęcia warsztatowe realizowane zgodnie z profilem przedszkola, realizacja projektów.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
11.00 – 11.15
Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do II śniadania.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
11.15 – 11.45
II śniadanie. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu i zachowaniu się przy stole.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
11.45 – 13.00
Leżakowanie-grupy młodsze.
Zajęcia ciche o charakterze relaksacyjnym:
- słuchanie muzyki.
- kontynuacja zajęć podjętych w czasie przedpołudniowym,
- praca indywidualna z dzieckiem
- zajęcia o charakterze relaksacyjnym
- swobodna działalność dzieci,
- zabawy ruchowe ze śpiewem,
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym spacer.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
13.00 – 13.15
Czynności higieniczno – porządkowe. Przygotowanie do obiadu.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
13.15 – 14.00
Obiad. Doskonalenie umiejętności w jedzeniu- zachowania się przy stole, posługiwania się sztućcami.
Ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
14.00 – 15.00
Zabawy ruchowe w ogrodzie lub sali.
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne.
Praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulujących i kompensacyjnych
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
15.30 – 15.45
Podwieczorek
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
15.45 – 17.00
Zabawy ruchowe w ogrodzie lub sali.
Zabawy dowolne wg. zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne ,tematyczne, dydaktyczne i inne. Praca indywidualna z dziećmi z uwzględnieniem działań profilaktycznych, stymulacyjnych i kompensacyjnych.
*zajęcia dodatkowe odbywają się wg indywidualnego planu każdej grupy
6.30 – 8.15
Zabawy w kącikach zainteresowań, praca dzieci indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi , dyskutowanie, zabawy ruchowe.
8.15 – 8.30
Zabiegi higieniczne – przygotowanie do pierwszego śniadania, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
8.30 – 9.00
Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
9.45 – 10.00
Gry i zabawy ruchowe
10.00 – 10.30
Śniadanie
10.30 – 10.50
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, swobodne
zabawy na placu zabaw, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacji przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
10.50 – 11.00
Zabiegi higieniczne – przygotowanie do drugiego śniadania
11.00 – 11.30
II śniadanie
11.30 – 13.00
Zabawy w przedszkolu lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp. Zabawy ruchowe.
zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie. Odpoczynek w formie leżakowania – 3 latki, słuchanie muzyki, słuchanie muzyki.
13.00 – 13.15
Zabiegi higieniczne– przygotowanie do obiadu
13.15– 14.00
Obiad
14.00 – 15.15
Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, prace wyrównawcze, indywidualne, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne .
15.15 – 15.30
Zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.
15.30– 16.00
Podwieczorek
16.00 – 17.00
Utrwalanie wiadomości poprzez zabawę. Bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.